Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

6 aug

Kategori: Allmänt, Träning

Efter att vi stått 7 dagar i Kosta började vi rulla så sakteliga mot Ulvsbo i Västmanland.
Vi hade valt några ställplatser att övernatta på på vägen dit.
Första anhalten skulle vara i hamnen i Oskarshamn men där var det fullt när vi kom. Vi kalkylerade om och hamnade på Havslätts camping.  Det var ställplatser inne på campingen utan tomt men de kostade fortfarande lika mycket som en campingtomt. Vi hade havsutsikt och nära till servicehuset. Emil och jag gick ett motionsspår.


Nästa stopp var Västervik.
Där stod vi i hamnen på en stor grusplan med 18 andra bilar.  Toa o dusch fanns det i bodar. 
Gångavstånd till centrum så vi gick lite sightseeing. 
Väldigt trevlig stad.


Efter det stoppet for vi till Strängnäs.  Där var ställplatserna oxå i hamnen. Ett ordentligt servicehus med tvättmaskin o disk, dusch o toa.
Här blev det en tur till domkyrkan o kvarnen. Efter det tog jag en springtur. Lite bubbel fick det bli sen.


Nu var det bara en kort skvätt kvar till Ulvsbo, Sala där vi skulle campa hos några vänner.
Där blev det mer bubbel, sol och bad, blåbärsplockning och lite skjut med luftgevär.
 Mycket plumpspel.



Jag har sprungit i ur och skur. Många bra rundor .


Kommentera inlägget här: