Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Vecka 46

Kategori: Träning

Var rätt slut efter helgens träning så måndag blev en vilodag. Skönt som tusan.
 
I tisdags tog jag mig ett lunchpass. Tänkte att det är så mörkt på kvällarna så jag ville springa i dagsljus.
 
 
Jag hade efter helgen lite ont i höger fot så jag tänkte att det kanske inte skulle gå att springa så bra.
Till en början kändes det ok men så efter ca 3km fick jag lite ont. Fast nu på ett annat ställe än i söndags. Jag saktade ner lite och så efter ett tag så försvann det onda. När jag sen kom hem smörjde jag foten och så kände jag att det var ju inte foten som var källan till problemet utan fram på skenbenet. Jag masserade o smörjde o vips var det mycket bättre dagen efter  :D

Onsdag ännu en vilodag.
 
Torsdag blev ett skogspass med pannlampa. Jag fick sällskap av en tjej i löpgruppen. Det är jättekul att springa i skogen när det är kolsvart. Ja, med pannlampa förstås....
 
 
Här hade jag redan lämnat tillbaka den lånade pannlampan......
 
Så blev det fredag...
Den spenderade jag på så sätt att jag förberedde mig för löppasset jag planerade att genomföra på lördag morgon....så här:
 
 
    

Och det visade sig vara en toppenide' :)

Så lördag morgon. Kungsängen Parkrun startar 9.30. Jag älgar ner till starten ca 9.15. Det regnar....Så när jag är framme vid starten regnar det lite mer.
Efter ca 8 minuter far vi iväg på den 5 km långa rundan. Då har det slutat regna.
Jag känner mig stark och tycker att jag håller ett rätt bra tempo. Lite upp och ner i skogen med backar och lite asfalt. Ökar lite den sista kilometern och spurtar de sista 150 metrarna.
Får ett resultat på 26:53.....................Grrrrr mitt personbästa på denna runda är 26:51....2 sketna sekunder längre, det hade jag kunnat klara om jag bara ökat lite nånstans på rundan i 3 sek.
Jaja, lite surt men det kändes ändå skitbra att springa idag. Måste ha berott på hamburgaren ;)

När jag hade joggat hem igen kom regnet igen....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: