Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Midsommar i Sala

Kategori: Allmänt

I torsdags åkte vi till Sala o campingen vi har bekanta på. Vi hade tur i år då deras grannar var borta över helgen så vi kunde stå grannar. Vädret var hyfsat bra alla dagar. Det regnade som tusan på kvällarna o nätterna.
Emil och jag var ute o sprang på midsommar förmiddagen. Toppenväder var det då.
 
 
Jag lämnade av Emil på campingen efter 20min så skulle jag ta 20min själv. Jag sprang in på en grusväg och så sprang jag rakt fram i 10min vände o skulke bara springa 10 tillbaks. Borde blitt 2 km ca. Efter ett tag kom jag till ett vägskäl...hm..det fanns inte på ditvägen !?*@b#. Men eftersom den ena var en återvändsgränd var ju valet lätt. Nr jag sprungit 2 km var jag fortfarande inte framme och inte heller nån camping i sikte. Bara skog, skog å skog. Rätt var det var kom en annan löpare ut från skogen. Jag var ju tvungen att stoppa honom o fråga om jag var på rätt väg mot campingen. Det var jag ju inte!! Han sa att jag skulle vända tillbaka o efter ca 2 km svänga vänster. Woåt...2km. Puh, han skulle åt samma håll så han skulle peka när jag skulle svänga. Det blev en lite raskare bit än vad jag tänkt men fram kom jag till slut. 
När jag kom tillbaks till campingen sa Emil att det är farligt för mig att springa på semestern. Hihi.. Vilse igen :)
 
Men sen blev det midsommarfirande med sill nubbe o jordgubbar.
 
 
 
 
Fint vädet så klänningen åkte på.
 
 
Massor av gott att äta o dricka i goda vänners lag minsann. Så himla trevligt hade vi :)
 
 
 
 
.
Kommentera inlägget här: