Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

WHHM

Kategori: Träning

Yey, så var dagen för loppet här. Sprang som en lite dåre här på morgonen för att packa och klä på mig rätt kläder. Lyckades rätt bra  :)
             
 Kom iväg till bussen som jag skulle. Pga av loppet så var vissa hållplatser på bussen i stan avstängda men enlig reseplaneraren skulle man ändå kunna ta sig till sjöhistoriska där starten skulle gå av stapeln. Men se det var fel...bussen svängde in en annan väg o jag och några andra löpartjejer blev lite förvirrade ett tag. Men efter lite dividerande med föraren kom vi rätt till slut ändå.
Snabba förberedelser på plats, lämna in väskan, ta några selfies och sen ställa sig i toa-kö.
Så var loppet igång. Kändes bra och jag kom igång i ett bra tempo. Höll ungefär 5:43 i snitt första milen. Kändes kanon. Men sen var jag tvungen att pudra näsan. Typiskt!!! Där rök mina chanser att komma i närheten av 2 timmar. Så efter puderbesöket älgade jag på som tusan för att komma ikapp lite tid.
                   
 

Det gjorde jag men klarade mig inte på 2 timmar. Kom i mål på 2:05 drygt. Jag är nöjd eftersom jag ändå inte hade tänkt att slå något rekord idag. Tar igen det till hösten när Stockholm halvmara går.
               
Rosabubbel efter målgången
     
Och en fin medalj i form av ett armband.
 
Kommentera inlägget här: