Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Löpning på is

Kategori: Träning

Det är svårt att inte tappa fart nu när det är is o snö ute. Jag har inga problem med kyla och regn/snö men när isen ligger glashal på backen blir det värre.
I Torsdags förra veckan gav jag mig ändå ut på ett litet lunchpass. Jag hade dagen innan varit ute o rekat lite så att jag visste på ett ungefär var någonstans det var isfritt. Jag kom inte ihåg riktigt rätt märkte jag men det blev som ett intervall pass istället. Lite trippande på isen och sen när det var asfalt körde jag fort som tusan.Så det var helt ok :-)
I söndags körde jag ett lite längre pass. 1 mil i uppför och nerförsbackar på det lagoma snittet 5:27. Jag är nöjd med tanke på att det i toppen på backarna var isigt o halt. Jag måste dock ha en plan på när jag ska lägga in ett ännu längre pass. Typ 2 mil eller så. Måste ju öka distansen så att jag kommer i mål på Maran sen.
Idag körde jag ett intervallpass på lunchen. Hittade en torr och fin trottoar på Norrmälarstrand, så jag for fram och tillbaks där o körde mina intervaller. Efter 12 st intervaller på 50m sprang jag 1 km på 4:46. Sen varvade jag ner lite lagom i 1 km. Blev ett bra pass.
Kommentera inlägget här: