Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

10 års jubileum

Kategori: Allmänt

Idag för exakt 10 år sen kom mina döttrar till mig och sa att de hade ett förslag. Hm, tänkte jag. Vad kan det röra sig om? Linnea 9 år och Bella 6 år.
Jo, de hade tänkt ut det hela som så här att jag skulle sluta röka. De kände att de ville ha sin mamma kvar ett tag till....ett låååångt tag till. Gulligt :-)
Så vi skrev ett kontrakt att om jag slutade röka så skulle jag få ett längre och hälsosammare liv och om jag mot all förmodan skulle börja röka igen så skulle båda två få dubbel veckopeng i 6 mån.
                                                                  
Jag gick med på detta (förstås) och den 28 okt 2004 (som förövrigt är Linnea födelsedag...GRATTIS <3 ) började jag att sluta röka. Eller alltså, jag tog mitt sista bloss den 27 okt (som förövrigt är Emils födelsedag, GRATTIS <3 till dig med, fast han föddes ju inte förens 2006...men ändå :-D)
Nu känns det som om jag tappade tråden. Jag tog alltså sista blosset 27/10 2004 och har inte tagit så mycket som ett zipp på en cigg sen dess. Alltså....YEY till mig på detta 10 års jubileum som rökfri.

                                              
 
Kommentera inlägget här: