Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Vårens halvmara avklarad

Kategori: Träning

Veckan som gått har varit väldigt jobbig. Jag har vilat och vilat för att känna mig på topp till lördagens halvmara.
Haft otrolig spring abstinens :) men har tränat lite styrka istället.
Så i fredags fick jag oanat ont i knät igen?!? Jag har ju vilat......grrr så irriterande. Men smörj med ormsalva på kvällen och lördag morgon så ska det nog gå bra.
 
Nåväl..för första gången på länge har jag inte varit skenförkyld som jag brukar innan långlopp. Måste bero på att jag har druckit ingefära hela veckan....Så skönt. Nu var det bara knät som strula lite.
Lördag morgon kändes inget så det var bara att slappna av och försöka göra ett bra race.
 
Finfint väder, sol men lite blåst. Åkte in i god tid för att hinna värma upp innan. Hade planerat att ha korta shorts o t-shirt på mig på loppet. Men när jag stod i toakön så kändes det kyligt. Tänkte att jaja, jag provar att ha kort-kläder i alla fall. Vilket senare visade sig vara det bästa beslutet ever.
Efter toakön och inlämning-av-kläderkön var det 6min till start :Woåt??! Vad blev det av all tid jag hade? Ingen uppvärmning alltså.
En snabb "Istartfållanbild"
 

Sen bar det av.
Redan efter 5 km kändes det som om jag inte skulle orka ett steg mer. Kanske att jag sprang lite för fort i början.
Men sen kom jag in i andra andningen en stund som jag sen tyvärr ramlade ur igen. Tungt och hysteriskt varmt i solen.

 

 Men så i bakfickan hade jag tydligen tredje andningen så fick jag fart igen. Höll mig hyfsat flytande på vatten och dextrosol.
Men så den sista kilometern tappade jag helt fart. Tungt och jobbigt men orkade ändå spurta in i mål.
Nådde inte mitt 2 timmars mål men är nöjd ändå. Jag hade verkligen inte kunnat få ut mer just då.

Jag är glad att Älga och jag tog oss runt.
 
 
Och fick ett armband.
 
 
Ja, det syns ju inte för det ligger i boxen men det var fint :)
 
Hem och få sig ett segerglas bubbel. Det kan man ju få vara värd.
 
 
Idag söndag känns kroppen helt ok. Lite känning i höger vad men inget i knät. Tjohoooo :D
 
Så städning på balkongen, däckbyte o fotbollsspel med sonen på schemat idag.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: