Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Cellon

Kategori: Allmänt

Efter en heldag med röj och slänga saker på sopan var man rätt mör i kroppen. Ännu mer än vanligt då tunnelloppsbackarna gjorde sig lite påminda i benen.
Men det var bara att åka hem och sätta på sig konsert kläderna och ett litet glatt leende och fara iväg på kvällen.
Jag hade konsert i Sollentuna med ensemblen som jag är med i. Det är skitkul att spela men när det är konsert blir man sååå nervös så man bara vill krypa ur skinnet.
Vi hade genrep innan. Det gick sktidåligt. Jag kom inte in på rätt ställe och jag räknade fel och spelade fel toner.
Det gav en ju inte någe' bättre självförtroende direkt.
Så satt jag där på sniskan och väntade på min tur. Jag satte mig tillrätta när det så blev dags och försökte att le och inte visa att stråken darrade som ett asplöv.
Men som av en ren händelse så gick det kanonbra :D . Det var ju roligt. Jag halkade väl på några toner mitt i men det bjuder jag på. Huvudsaken att jag kom in på rätt ställe och att de flesta tonerna blev rätt. Och det blev de, så det kändes apbra efteråt.
 
                             
 
Igår var jag ute i det fantastiska vädret och gick min lunchpromenad. Det kändes som en sommardag i mitten av juni. Man blir så fantastiskt glad.
Jag hittade några stackars små blommor i lövhögen.
 
                        
 
Och så en otroligt vacker och härlig vattenbild.
 
                          
 
Sådärja då är sommaren på G.
 
 
 
Kommentera inlägget här: