Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Dagen efter : )

Kategori: Träning

Ja så igår bar det iväg till stan på morgonen för att hämta nummerlappen och supa in atmosfären. Vädret var helt ok. Lite moln och lite sol. Jag brukar alltid ha för mycket kläder på mig så jag tänkte springa i shorts o t-shirt. Tänkte att man brukar ju bli så varm annars.  Jag hade oxå förberett tårna med tejp för att lindra blåtå skadorna. Fint så långt. :) Vi hann gå på toa 3 gånger medans vi väntade. Sen var det så dags att bege sig till startfållan. Jättenervöst. När startskottet gick började det smådugga.  Jag visste ju att det skulle regna men trodde det skulle börja lite senare. 
Jag gick ut lugnt i början. Vääldigt lugnt. Jag gick vid vattenhålen och drack ordentligt. Regnet öste nu ner. Efter ca 12km blev jag kissnödig.  Åhh kändes ju onödigt. Men det var inte mycket att göra än att gå o pinka. Händerna hade dessvärre slutat att fungera pga av kylan så det var lite bökigt att få ner o upp de blöta byxorna.  
Men jag var fortfarande pigg o kände mig stark.  När jag hade kommit halvvägs och lite till, ca 28km så var jag lite tröttare.  Jag drack duktigt vid alla vattenhål, men eftersom man inte svettades massor så blev jag återigen kissnödig. Samma visa en gång till alltså.
Vid det här laget började musklerna kännas av och vid vattenhål framöver tog jag bara en mugg utan att gå. Jag hade inte fått fart på benen om jag stannat upp. Vid 32km var jag riktigt trött. Men nu var det mindre än 1 mil kvar och det kändes bra. När det var 8km kvar brände det i knä o höfter. Sista km när man såg Stadion kändes otroligt lång. Så äntligen in på Stadion o in i mål. 
Tjohoo så var det gjort :) In på 5:12:12
Det var en upplevelse i särklass, speciellt med pissväder gånger två. Jag tyckte att det var för långt för att vara roligt. Man blev liksom uttråkad när det tog så lång tid. 
Idag känns det i höft och vänster knä men annars helt ok. Tårna klarade sig fint, men jag fick skavsår på armarna av tröjan.
 
Kommentera inlägget här: