Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Torsdag 14 juni

Kategori: Allmänt, Träning

Idag jobbade jag hemma då sonen hade avslutning. 


Jag skulle åka in till stan på kvällen för att möta upp kollegor för att springa Blodomloppet.
Var ute i god tid o satte mig på pendeltåget.  Vi kom 3 stationer och sen var det stopp. Satt i 30 min o tänkte att om det går nu så hinner jag ändå. Men de sa i högtalaren att de inte hade någon prognos på när det skulle komma igång. 

Fasen..... Tänkte jag skulle ta bussen och sen tunnelbana istället men insåg att jag inte skulle hinna åka den omvägen. 
Usch så besviken jag blev av att inte hinna fram ☹

Gick av bussen o väntade på nästa tillbaks.  Fick byta buss en gång till för att komma närmare hem. Kom en bit på vägen och så gick jag av o sprang de sista 6.5 km hem.

Efter ca 600 meter fick jag så ont i foten att jag var tvungen att stanna och gå. Tänkte att det här är verkligen inte min dag.
Gick en bit o provade springa lite långsamt.
Det kändes bra...antingen blev jag bedövad eller så blev det bara bra!?

Trots att första km gick på 7.03 så snittade jag 5.40 på hela totalen.  Kändes bra 😊


 
Kommentera inlägget här: