Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

9 dagar till Halvvasan

Kategori: Träning

Jag har lagt på lite mer skidträning både förra veckan och denna. Eller kanske inte mer, bara längre per gång. Har gått asabra helt enkelt. :)
 
Måndag 12 feb:
Vila
 
Tisdag 13 feb:
Ett härligt backpass i lång utdragen backe med snö i. Efter det lite styrketräning inför skidloppet.
 
 
 
Onsdag 14 feb:
Vila o lite alla hjärtans dagbubbel  <3
 
Torsdag 15 feb:
Ett skidpass på 12 km i rasande fart. Det var kallt ute så spåren var lite isiga. Ganska grunda också då pistmaskinen varit trasig en dryg vecka. Men det gick bra. Jag och grannen pinnade på där i spåret.
 
Fredag 16 feb:
Vila
 
Lördag 17 feb:
Yes, idag var det soligt o precis lagom kallt. Jag o grannen åkte till ett nytt konstsnöspår som ligger i Bisslinge i Rotebro. Ett varv är 3680 m . Flackt, inga backar. Vi körde på i 4 varv. Gick som på räls....hihi. Det var kanon helt enkelt. 14,85 km blev det i solen. Topp!!
 
 
Söndag 18 feb:
En liten prommis på 2,3 km med Emil till Coop. Är lite sliten i kroppen efter skidorna igår så ska vila lite nästa vecka och bara springa lätt en gång kanske.
 
Har laddat med ingefära o citrondricka för att undvika förkylningar......håller tummar och tår.
 
 
Dessutom ska man väl ladda kroppen med kolhydrater och fett också? Ja, det tror jag alldeles bestämt är helt rätt  :D
 
 
 
 
 
 
.
 
Kommentera inlägget här: