Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Våfflor och tunnlar

Kategori: Allmänt, Träning

Inför lördagens Tunnellopp var jag hos frissan för att ta bort lite barlast. I form av några hårtoppar :D
Klippte inte jättemassor men skaffade lugg....det blev inte så tokigt.

                                          

Tränade en skvätt med grannen i onsdags. Och så i lördags var det dags att springa i tunnlarna.
Jag hade hela förmiddagen hemma att förbereda mig på men som vanligt blev det galet stressigt precis innan jag skulle iväg. Men jag fick med mig alla pryttlar och så mötte jag upp grannen med lunch mackan i munnen.
Vi var ute i god tid så vi hann kissa som vanligt. Toakön var förvånansvärt kort och gick fort. Sen var det bara att vänta på starten.
 
                                    
 
Som vanligt bad jag Ulle att ta kort på mig. Hihi hon tycker nog jag är lite galen. Men det är kuligt att ha kort på sina aktiviteter. Här är jag alltså pigg och glad innan start.
Vi lyckades få plats längst fram vid snöret i startfållan. När så snöret drogs for alla iväg runt om oss som om elden var lös. Det bara ven folk förbi. Vi försökte hålla ett någorlunda snabbt tempo för att inte ramla omkull av fartvinden från de andra.
Det gick rätt bra, den första km snittade jag 5.19 och den andra 4.59. Ouiiii rekord :)
Sen sprang man ner i tunneln och då blev tempot lite mer lagom. Det var spännande att springa där nere. Lite kusligt, mörkt, fuktigt och på vissa ställen lite kyligt. Man sprang en bit under vatten.
 
Sista biten var 3 st riktigt tunga backar. Efter den sista var benen som förlamade. Man orkade knappt lyfta fötterna för att komma sista biten i mål. Men det gick !!
 
                                        
Jag och min älg, Elmer, eftermålgång. Hyfsat pigg o glad ändå  :)
 
Sen var det bara att åka hem o fixa våfflor på våffeldagen. Puh...varför vila när man kan spätta på med annat ?
                                               
 
Som tur är är det gott med våfflor så det var det värt.
Men sen....
ramla ner i soffan o chilla heeeela kvällen.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: