Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Träning med Bella

Kategori: Träning

Efter passet på Friskis i måndags hade jag fortfarande träningsvärk i låren. Härlig känsla :)
I Onsdags var jag ute på promenad med grannen i drygt 4km. Och igår då så skulle jag o Bella gå på 90 min boxercise-träning. Inte riktigt boxning utan som träning med lite sparkar och annat kul.
Det är alltid lite bökigt för man ska komma ihåg en hel radda med olika slag i en kombination. Hihi, så man tränar hjärnan en hel del också.
Men vi satte igång o körde fullt ös. Efter en stund var framförallt händerna helt slut. Man spänner underarmen som en galning för att inte vika av handleden när man ska banka på partnern. Bella är stark som en oxe så man får spänna sig galet så man inte flyger iväg nånstans när hon bankar på.
Efteråt skakade både Bella o jag i händerna så det var inte klokt. Jag skulle dessutom köra bil efteråt. När jag skulle nypa till med tummen o pekfingret runt volymknappen på radion gick det inte. Någon finmotorik fanns inte kvar. Blev som helt förlamad, hihi.
Och hela dagen idag när jag suttit o knappat på tangentbordet har händerna skakat av bara den lilla ansträngingen . Men....det är det absolut värt. Jag tycker att det är fantastiskt kul att boxas.
(Bilden är tagen innan passet...ser lite mer sliten ut efteråt ;-) )
                              
 
Kommentera inlägget här: