Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Måndagsträning

Kategori: Träning

Idag var jag hos min kiropraktor. Det var bra. Jag fick ett kvitto på att jag inte håller på att få stressfraktur i foten. Puh...det var det jag var mest rädd för.
Orsaken till det onda jag hade i båda benen var att jag hade ökat träningen för fort. Hm.. det visste jag väl kanske själv :-). Vad jag inte visste var att musklerna började att öka i volym för att klara av fler såna långa snabba pass och då fick inte musklerna plats i mellan benet o skinnet så att säga. Det heter nåt fint men det kommer jag inte ihåg.
Och varför jag har ont i fotböjen och är stel där beror på att mitt vänsterben inte är placerat rakt under höften när jag springer (inte när jag går heller) vilket gör att jag skjuter ifrån på sidan av foten.
Det har inte märkts så tydligt förut då jag inte har belastat benen så pass mycket som jag gör nu. Så det blir till att gå till en PT för att få fart på springtekniken o hitta rätt steg.
Var ute nu i regnet och tränade lite lugn backintervall med grannen. Det gick kanon.

Glad som en spik :-D
Kommentera inlägget här: