Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Lördags bestyr

Kategori: Allmänt, Träning

I lördags var det dags för lite husbilsvård. Fram med stege och upp med stora kliv. Taket behövde en omgång med tvål och schampo. Maken klev upp på taket och skurade för glatta livet. Blev riktigt fint. Efter tvätten blev det lite gofika med farmor på verandan. Sen skulle vi polera upp lilla Märtha med lite båtpolish. Men hon var inte riktigt med på noterna så det blev lite flammigt. Vi pausade i arbetet och begav oss hem för att laga lite middag.

Efter middagen blev det lite vila i soffan i väntan på färden till Midnattsloppet.
Jag mötte upp syrran i Årsta och så gick vi till Zinken. Det är så häftigt när man kommer fram och man ser ca 40.000 människor som har likadana tröjor och nästan alla har svarta byxor. :)
Alla dessa människor gör också att det blir varmt i luften, syret tar liksom slut.
Vi trodde att vi var i god tid men upptäckte att vi var tvungna att springa fram till startfållan efter klädinlämning o kisskö. Väl där var det lite uppvärmning o väntan på startskottet. Det gick väl sådär att springa.
Det var mycket folk så det gick inte att älga på fullt ut. Nästan hela loppet var jag tvungen att springa sick sack för att hitta ett hål att komma igenom. Det var inte alls optimalt...snitt tiden sjönk rejält. Samma här i spåret att syret tog slut så det var varmt o jätte jobbigt att springa.
Gick inte alls i mål under 55.38 som jag tänkt utan det blev 57.16. Inte nöjd men kul att vara med o springa i alla fall.
 
 
Kommentera inlägget här: