Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Womens health halvmara

Kategori: Allmänt

Ja då var det dags igen. Var ju med på förra årets halvmara för tjejer och så i år igen. Jag har ju dragits med någon konstig halsåkomma i ca 10 dagar och har därför inte tränat på lika länge. Kändes inte helt ok att starta i förmiddags men jag tänkte att jag gör mitt bästa helt enkelt. Första 5 km gick helt ok. Sen blev det lite varmt. Jag klarade mig fram till ca 1 mil men sen blev det jätte jobbigt. Jag försökte att hålla ett jämnt tempo för att inte tappa fart. När jag närmade mig 17km var jag helt slut. Mjölksyra i benen som inte ville släppa och bara jätte trött. Men jag kämpade på de sista km och tog mig i mål på 2:09 . Inte mitt personbästa men duger helt ok en dag som denna :-). Det roliga är ju att man får ett smycke som medalj på detta lopp. Fast denna gång såg det nästan ut som en medalj ändå.
 
Kommentera inlägget här: