Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Tunnelloppet

Kategori: Träning

Jag började i Torsdags med att smörja in min fot för att få bort värken till idag. Kändes som om de inte blev bättre. Vilade som sagt hela förra veckan och försökte att  preppa mig mentalt på att det här kommer att gå bra. Igår kväll kändes det bättre i min onda fot dock började jag känna lite i den andra...?! Fast jag har vilat hela veckan.
Lördag fm (idag alltså) sov länge. Skitskönt! Kändes bra att gå på foten på morgonen. På med lite värksmörj och sen iväg med grannen. Tog ett piller också på vägen till loppet. Kändes helt ok.
Ouii, massor av gula västar på området. Martin Stenmark underhöll innan start. Lite småkyligt i luften så jag hade massor av kläder på mig (som vanligt). Medans vi stod i kö för att komma till starten med 3000 andra hurtiga gulaväst-människor mjukade jag upp vristerna o studsade lite. Eftersom det var så mycket folk så blev det riktigt varmt o behagligt :-).
Starskottet gick och den första biten var utomhus. Efter några 100 meter sprang vi så in i tunneln. Fantastiskt kul att få göra detta. Det var piffat med lampor och grejjer i tunneln. På ett ställe stod det en massa granar o det yrde konstsnö i luften. Jag trodde att det skulle bli trångt o jobbigt med alla människor men det flöt på riktigt bra. Mycket uppför och nerför var det. Puh, väldigt jobbigt. Inga som helst känningar i fötterna. Upploppet var utomhus och det var en brant backe precis innan målsnöret. Gaah, då var jag så less på backarna att jag svor högt för mig själv.
Men det gick bra och jag fick en bra tid, 55.09,  trots att jag faktiskt tog det lugnt.
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: