Lhisas blogg

Jag bor i en förort norr om Stockholm. Jag har 3 barn och älskar att träna.

Nu startar träningen

Kategori: Träning

Nu har jag tänkt mig att jag ska börja träna mer systematiskt och efter ett schema så att jag blir snabbare och starkare. Egentligen framförallt starkare så att jag orkar springa hela Stockholm Marathon nästa år. Det känns psykiskt jobbigt just nu att förbereda sig. Men jag tänker att det ger sig ju mer man tränar och förhoppningsvis får resultat.
Jag tänkte börja idag på ett 6 veckors program men har redan fuskat. Haha hur bra börjar inte det??!
Jag låssas att backträningen igår var dagens träning och så kör jag vidare från nu. Jag skulle ha sprungit lätt i 5 km idag, vilket jag alltså inte gjorde. Men jag gick i 4 km så jag har inte latat mig i alla fall. Onsdag är nästa pass och då är det uppvärming 10min, sen Snabb distans 3 km, och sen nerjogg i 10 min. Det ska jag i alla fall klara. 
Kommentera inlägget här: